Shinden Shura Roppo

shinden1naslov
Shinden Shura Roppo je naziv zashinden1sl1 Toshitsugu Takamatsu-ove memoare koje je on za javnost napisao 1965. u svojoj 78 godini, a odnose se na period njegova djetinjstva i sve do njegova povratka iz Kine gdje Sensei pripovijeda o svome životu, putovanjima i svojim iskustvima dok se razvijao vježbajući Ninjutsu.

Kroz nekoliko nastavaka opisati ćemo Gokui koji proizlazi iz iskustava Sensei Toshitsugu Takamatsu-ove životne priče i kako je on koristio Ninjutsu da bi preživio.

Također, kada vam japanac kaže da ste izvanredni i da su vam borilačke tehnike super on to govori iz učtivosti. Međutim, ako vam kaže da to što radite nije dobro i ako vas je spreman podučiti ispravnom načinu shvatite to kao dar i pravu vrijednost.

U našoj zajednici „učitelji“ koji ističu i samohvale svoj profil mogu doći u sukob sa bićem kontroliranim od strane sebe. Ovo je zaista značenje pakla (Gokui) i biti izgubljen na putu od “šest svjetova” pakla (Jigoku), gladnih demona (Gaki), zvijeri (Chikusho), borbenog duha (Asyura), ljudi (Ningen) i neba (Ten).
CRONIPPON NINJUTSU DOJO

Potpuni naslov članka napisanog za revijalni magazin Budo Shunju objavljen u Nari je: “Shinden Shura Roppo Meiji. Taisho. Showa Ne san dai niti ikiru kukishinden happo biken nijyu shichi dai Takamatsu Toshitsugu”. Ovdje je Sensei Takamatsu objavio svoje memoare koje se odnose na njegovo djetinjstvo i povratak iz Kine.

Po dr. Kacem Zughariju ovo je biografska kronika njegove mladosti i njegova iskustva koja su bila njegova baza za pisanje teksta Ninjutsu no Hiketsu Bun (tajni Ninjutsu tekst) koji sadržava filozofsku osnovu Ninjutsu-a. Također, on izjavljuje da postoje još jedni memoari napisani od strane Takamatsu-a gdje se spominju sva njegova putovanja, doživljaji, motivacije, borbena iskustva kao i njegovo osobno vježbanje nazvan Meiji Moroku Otoko.

Ravnoteža između duhovne i fizičke aktivnosti je temelj prema shvaćanju dubine biti teksta od Toshitsugu-a. Po njegovom iskustvu kombinacija fizičkog vježbanja i dubokog duševnog traganje je ključ razumijevanja “tajni duše”. Uz to, dodao je da što se tiče religiozne prakse vrijednost interpretacije ovisi o dubini provođenja.

Kao i rukopisi svake borbene škole u Japanu i rukopisi Ninjutsu-a su bili napisani tako da samo nasljednik može potpuno shvatiti stvarna značenja sakrivena iza ezoteričnog pisanja i slika. Ninjutsu je krajnje ezoteričan i njegove tajne su dobro sakrivene. Tako da je bilo neophodno za nasljednike da prođu kroz različite faze inicijacije i dubokog duševnog traganja sa različitim testovima kreiranim da otvore “oko srca” prema biti vještine.

Kada se približite starinskim pisanjima uključujući i te u pogledu Budo-a, te ako ih čitate sa fiksiranom koncepcijom pogrešno ćete razumjeti tajne dobivene između slova ili znakova koji se mogu mijenjati na mnogostruke načine. Za izraziti ovo u svicima su korišteni Katakana, Hiragana i Kanji. Također, postoji upotreba Kamiyo (mitološko doba) znakova, prastarih Izumo znakova, starih Wa znakova itd. Zvuk jednog Kanji-a se može razlikovati do osam načina.

Sjećam se da je bio hladan proljetni dan kada je Takamatsu Sensei prenosio transmisiju Budo-a prema meni sa ovim stihom.

„Svi odbacimo svoju tugu i budimo sretni. Sreća je najveće životno zadovoljstvo. Sreća je preispitivanje ili promjena mišljenja putem odbacivanja tuge i jada. Proreći nesreću i bijedu pomoću promjena naših misli kroz prosvjetljenje je također sreća“.

Gokui je nešto što postoji u svim stvarima u prostoru, a vodič prema Budo gokui-u je također isti za sve stvari. Kada proučavate Budo važno je mijenjati svoje srce u ispravnom smjeru.

U gradu Kobe-u je postojao čovjek imenom Toda Shinryuken koji je podučavao tehnike borbe, a također je vodio privatnu kliniku za osteopatiju. On je bio majstor u tehnikama borbe koje potječu iz provincije Iga, i u svom Dojo-u je podučavao Shinden Fudo-ryu. Kada je Takamatsu-ov otac došao njemu po savjet zbog toga što mu je sin bio bojažljiv Toda Shinryuken mu je odgovorio:

„Vježbanje borilačkih tehnika bi bilo najbolje. Stroga disciplina će napraviti od njega snažna i hrabra čovjeka“.

Sensei Takamatsu je pričao da je obično u to vrijeme trening započinjao putem učenja forme (Kata-e) ili kako baciti ili biti bačen. „Kao devetogodišnjaka Sensei Toda bi me slobodno bacao od svakuda, od desna na lijevo bez da je naočigled poduzima bilo koju metoda u račun. Čak kada su mi koljena bila izgrebena i lakti počeli krvariti on se nije zaustavljao i jedva bi smanjio svoju brzinu. Nakon što sam cjelokupne godine bio samo neprekidno bacan Sensei Toda je započeo sa uobičajenim tehničkim lekcijama“.

Taihenjutsu ukemi-gata budo taijutsu

shinden1sl2

shinden1sl3Taihenjutsu (vještina promjenjivog tijela) su oblici individualnih kretnji tijela. Ovo uključuje stvari kao kotrljanje i padanje Ukemi no jutsu, skakanje Tobi no jutsu, kao i hodanje Hoko no jutsu, hodanje na ledu i skliskim površinama Hyoyo hoko no jutsu. Nadalje, tehnike penjanja Shoten no jutsu, tehnike ravnoteže i stavova Kamae no jutsu također treba ubrojiti u Taihenjutsu.

Kao i sav trening, važno je vježbati Taihenjutsu što je realnije moguće. Stoga, vježbajte po svim vremenskim prilikama i na svim vrstama podloga. U tami, kao i u uskim (malim) i otvorenim (velikim) prostorima kako bi bolje razumjeli potpuni koncept Taihenjutsu-a.

Na primjer, ako bi neprijatelj odjednom navalio na vas, mogli biste pobjeći u jednom od deset smjerova ili odgovoriti protunapadom te oduzeti neprijatelju njegov borbeni duh ili oružje. Ako vas neprijatelj zaskoči s leđa, mogli biste osjetiti energiju napada, spustiti svoje tijelo u jednu stranu, prevrnuti se, pobjeći i sakriti.

Ukemi-gata je mnogo više nego samo biti sposoban pasti ili kotrljati se bez da se ozlijedite kada vas se baci. To je i način borbe, kretanja i izmicanja. Ovo se ne izvodi samo za bijeg od opasnosti nego da bi poprimili novi položaj koji će zbuniti ili odvući pažnju vašem protivniku.

Ukemi mora biti koristan (funkcionalan) ne samo na strunjačama Tatami-ju, Dojo-u ili na natjecanju već što je puno važnije, bilo gdje, na bilo kojem tipu podloge. Stoga je osnova Ukemi-ja potpuno kontrolirati tijelo. Vrlo je važno koristiti Ukemi ispravno. Npr. ako nismo sposobni napraviti polagani kolut nema načina da možemo napraviti brzi. Ukemi gata su principi učenja poznavanja našeg tijela i početka razumijevanja ravnoteže. Stoga je Ukemi nešto što je od velike važnosti pri stvaranju dobrog Taijutsu-a. Sve tehnike padova ili kotrljanja/prevrtanja moraju biti izvršene tiho i bezbolno. Da li se kotrljate unaprijed, unatrag, na desnu stranu ili lijevu ako postoji buka to ne samo da uzbunjuje protivnika nego to također znači da pravite tvrdi kontakt sa podlogom i zato izlažete svoje tijelo prema bolu. Ove tehnike moraju biti vježbane učestalo sve dok se ne budu mogle izvršiti bez zvuka ili boli i to čak na betonu ili drugim grubim terenima.

Ratnici koji su uvijek u opasnostshinden1sl4i i ne samo u pitanjima kao što su okolina ili situacije, te ako oni sasvim ne razumiju pravo značenje Ukemi-ja oni ne će moći preživjeti. Nadalje, Ukemi također upućuje kako ovladati bijegom da se sasvim izbjegnu opasnosti i konfrontaciju kada god je moguće. Oni koji ne shvaćaju istinske principe Ninja i mogu imati krivi dojam da su Ninja-e slabe, uplašene i da bježe od opasnosti. Međutim, ovo je u stvarnosti samo drugačiji način. Velika je mudrost te odvažnost i lukavstvo znati kada se boriti, a kada ne.

shinden1sl5
Samuraj koji zna jedino za napadanje i agresivno kretanje naprijed je prozvan Inoshishi musha (samuraj vepar) zato što samo zna kako ići naprijed poput bezglave životinje. Ako ne znate suštinu Ukemi-ja mogli biste također biti bezglavna životinja jer nećete moći preživjeti mnogobrojne borbene situacije koje zahtijevaju više nego samo brutalnu snagu. Čak i ako savladate Budo, te kada napadate bez ovog znanja ćete naposljetku izgubiti. Povijesno Togakure ryu ninja škola postoji 900 godina i za razliku od tih koji su samo znali kako ići naprijed i konačno izgubiti (npr. slično Napoleonu) ona je preživjela sva ova stoljeća zato što su Ninje ove škole razumjeli i savladali istinske principe Ukemi-a.

Oko pola stoljeće je prošlo od kada sam počeo primati podučavanje Takamatsu Sensei-a. Za sedamdeset i sedam godina vođenja nekonvencionalnog života čini se kao da sam zaređen prema dužemshinden1sl6 životu. I osjećam kao da sam pobjegao od života u kojem je “Bushido put otkrivanja smrti”. Jednog dana kada uzmem svoje posmrtno budističko ime biti će izjavljeno “Hakuryu, božanski Shinobi koji je živio osamdeset godina”! Zahvaljujem danu! Buda je ušao u Nirvanu tek nakon što je doživio istu dob od osamdeset godina. Mogli bismo reći ovo zašto su njegova podučavanja živa čak i danas. Zeami (japanski pisac Noh kazališnih komada) je također rekao da se vratio u nevinost u dobi od osamdeset godina. Istinska forma ratnika je ustrajati u borilačkim načinima, a značenje Bushido-a nije toliko u nalaženju smrt (Shinu) nego se to tiče ustrajanja kao Samuraja (Shinu).
– Masaaki Hatsumi –